FAQ

1. Chciałbym przetestować program. Co muszę zrobić?

Przede wszystkim należy przesłać nam (na adres biuro@kalix.pl) adres sklepu internetowego oraz nazwę konta Allegro, które mają zostać zintegrowane. Na podstawie tych parametrów generowany jest numer licencji.

Pierwszą wersję aplikacji wraz z WebServicem i numerem licencji wysyłamy drogą mailową.

Główne funkcje programu, instrukcja instalacji oraz używania systemu zostały opisane na pozostałych stronach.

 

2. Sprzedaję już na Allegro. Czy muszę czekać na zakończenie wszystkich aukcji?

Aukcje internetowe mogą zostać. W takim przypadku mamy 2 możliwości:
- import aukcji z Allegro - aplikacja pokazuje wszystkie aukcje, jakie znalazła na koncie w Allegro i wiąże je z produktami w sklepie;
- konfigurowanie aukcji w systemie Kalix dopiero po zakończeniu aukcji na Allegro - wtedy nie będzie wystawionych podwójnych aukcji, a każda następna będzie już monitorowana przez system Kalix.

 

3. Jeśli w sklepie jest ustawione, żeby Kalix nie wysyłał maili, to kupujący nie będą dostawać maili na temat finalizacji transakcji przez sklep?

TAK. Opcja Testy powinna być zaznaczona do czasu zakończenia wdrożenia i przetestowania wychodzących maili.

 

4. Nie dostaję żadnych maili.

Należy poprawnie wypełnić pola na zakładce Ustawienia -> Powiadamianie. Jeżeli dane są wypełnione prawidłowo, to wciśnięcie przycisku TEST będzie skutkowało wysłaniem maila z testową wiadomością.

Skonfigurowanie skrzynki pocztowej jest niezbędne, aby klienci mogli otrzymywać maile z prośbą o finalizację transakcji. Również w przypadku ewentualnych błędów, oprócz wyświetlenia komunikatu na ekranie monitora, będzie również wysyłany mail, co usprawni jego wykrycie i naprawienie.

 

5. Korzystam z innych aplikacji wspomagających zarządzanie sklepem. One również oparte są o WebService. Czy w takim przypadku aplikacja będzie działać prawidłowo?

TAK. Kalix korzysta ze swojego WebService i nie koliduje z innymi systemami.

 

6. Otrzymałem maila, że licencja na system wygasła.

Jest to mail automatycznie generowany przez system. Oznacza to, że zakończył się okres testowy i dalsze używanie programu jest płatne. Cennik został zamieszczony tutaj: Cennik. Może to być również spowodowane nie opłaceniem licencji za kolejny okres.

Pierwsza informacja jest wysyłana 5 dni przed wygaśnięciem licencji. Terminowe opłacanie abonamentu zapewni ciągłą pracę systemu.

 

7. Jak mogę odinstalować system?

W przypadku rezygnacji z Kalixa, wystarczy usunąć aplikację z komputera, usunąć plik wscon_main.php, pliki rozpoczynające się na Kalix_ z rozszerzeniem php oraz zawartość katalogu wscon na serwerze sklepowym. Na koniec (opcjonalnie) należy wykonać przesłany przez nas skrypt, który usunie parametry konfiguracyjne Kalixa z panelu administracyjnego sklepu.

 


8. Czy zamówienia złożone za pośrednictwem Kalixa mają jakiś wyróżnik np. kolumna w tabeli z Nickiem z Allegro, który pozwoli na pierwszy rzut oka odnaleźć je na liście?

Jeżeli sklep posiada kolumnę nick w tabeli z klientami, to Kalix wprowadzi do niej nazwę konta klienta z Allegro. Dodatkowo, w komentarzu do takiego zamówienia każdorazowo wpisywana jest nazwa konta klienta z Allegro - w związku z tym, sklepy nie posiadające modyfikacji pozwalającej na wyświetlanie pola nick, będą mogły wyróżniać te zamówienia po treści komentarzy.

 

9. Czy program musi być uruchomiony cały czas, żeby sprawdzał sprzedaż na Allegro, czy da się uruchamiać program co jakiś jako np. planowe zadania Windows?

Program nie musi być uruchomiony non stop. Uruchamianie z harmonogramu windows, jest jak najbardziej możliwe, z tym, że w tej chwili nie ma opcji, która by zamknęła program po sprawdzeniu sprzedaży. Mamy również funkcjonalność umożliwiającą rozdzielenie części roboczej od części konfiguracyjnej aplikacji. Czyli można część roboczą uruchomić na dowolnym komputerze aby nieustannie monitorował sprzedaż i wystawiał nowe aukcje, natomiast część konfiguracyjną można uruchamiać tylko wtedy, gdy zajdzie potrzeba skonfigurowania nowych aukcji. Istnieje możliwości odpłatnego uruchomienia części roboczej na naszym serwerze.

 

10. W jakim stopniu program obciąża serwer?

Wszystko zależy od konfiguracji. W przypadku, gdy nie ma sprzedaży, program co pewien (ustalony w konfiguracji) czas pobiera wyłącznie stan magazynowy. Dodatkowy transfer jest wymagany dopiero przy wprowadzaniu danych klienta i zamówienia, lub wystawianiu aukcji (wtedy pobierane są wszystkie szczegóły danego produktu). Z naszych obserwacji wynika, że nie ma znaczącego wzrostu obciążenia serwera (procesor i transfer).

 

11. Jak działa moduł porównywania cen w Allegro (ceny konkurencji)?

W każdej aukcji dodajemy frazę wyszukiwawczą, dzięki której w aplikacji możemy przeglądać aukcje z wynikami wyszukiwania z Allegro. Wyniki są posortowane w/g ceny aukcji, natomiast nasze aukcje są zaznaczone innym kolorem.

 

12. Mam kilka kont Allegro - czy Kalix potrafi je wszystkie obsłużyć?

Licencja na system może zostać udzielona dla kilku kont Allegro. Wówczas zachowana jest pełna integracja sklepu ze wszystkimi kontami na wszystkich portalach aukcyjnych. Opłata za licencję stanowi sumę wszystkich kont, zgodnie z cennikiem.

13. Usunąłem produkt ze sklepu, ale w Kalixie produkt ciągle jest, jak sie go pozbyć

Kalix sam nie usuwa produktów usuniętych ze sklepu w celu przechowywania historii aukcji i historii sprzedaży. Aby usunąć takie przypadki trzeba użyć jednej z dwóch funkcji z panelu Produkty - Menu Lista produktów \ Porządkuj listę produktów

1. Usuń produktu usunięte ze sklepu bez historii - usuwa tylko produkty, które nie były nigdy wystawiane.
2. Usuń produkty usunięte ze sklepu bez aktywnych aukcji - usuwa produkty, które były wystawiane, ale nie są w tej chwili wystawione na portalu aukcykjnym

14. Wstawianie odpowiednich sposobów wysyłki przy potwierdzaniu zamówień w sklepach SStore

API sklepu SStore niestety nie zwraca informacji o sposobach wysyłki, powoduje to problem z odpowiednim wrzucaniem zamówień z portali aukcyjnych do sklepu. Z tego powodu należy skonfigurować ręczne tłumaczenie wysyłki z portalu aukcyjnego do SStore. Poniżej zostanie podany przykład na podstawie portaly eBay.

Po każdym utworzeniu zamówienia lub próbie utworzenia w SStore jeśli kalix nie będzie umiał przetworzyć sposobu wysyłki na odpowiednie id sposobu wysyłki w pliku kalix.log jest tworzony wpis np. SStore wysyłka: UK_SellersStandardInternationalRate
Oznaczato że Kalix nie ma w konfiguracji id wysyłki dla UK_SellersStandardInternationalRate. 
W celu konfiguracji tej wysyłki należy w panelu Ustawienia \ zakładka Zmiany Wys./Platn. dodać taki wpis:

Oznacza to że podany typ wysyłki zostanie w sklepie stworzony jako wysyłka o identyfikatorze 2.

 15. Przywracanie ustawień Kalixa
Problem: uszkodzenie pliku z ustawieniami lub usunięcie pliku kalix.xml. Objaw, problem z uruchomieniem Kalixa, lub po uruchomieniu Kalixa, jest pusta konfiguracja. W celu zabezpieczenia przed takim problemem Kalix trzyma kilkanaście kopii najważniejszego pliku z ustawieniami dzięki czemu możliwe jest odzyskanie ustawień.

Rozwiązanie:
1. Dla bezpieczeństwa najpierw wykonać kopię zapasową całego katalogu kalixa
2. Usunąć plik kalix.xml jeśli istnieje
3.Kopiować pliki z kopii zapasowej do katalogu kalixa, zmieniając nazwę na kalix.xml i za każdym razem sprawdzając czy ustawienia sa poprawne (uruchamiając kalixa). Oto lista plików, które mają kopie ustawień w kolejności od najnowszych (czyli takich w których są wszystkie najnowsze zmiany) do najstarszych (czyli takich, w których może być brak ostatnich zmian lub brak zmian na aukcjach w portalach aukcyjnych):
- kalix.new (przygotowywany nowy plik z ustawieniami)
- kalix.bak (kopia wykonywana przy każdym zapisie pliku kalix.xml
- kalix.lastgood (kopia pliku utworzona przy poprawnym uruchomieniu kalixa - uwaga może to być starsza kopia niż z ta poniżej)
- kalix.bakROK-MIESIAC-DZIEN (np. kalix.bak2014-02-14) kopia pliku tworzona codziennie o północy

 16. Zmiana szablonu w aukjach (również do wyczerpania zapasów)

Aby zmienić szablon aukcji na wszystkich aukcjach należy:
- wejśc na panel Produkty, zaznaczyć wszystkie aukcje (Ctrl+A) i w kliknąć w menu Narzędzia \ Administracja \ Naprawiacze \ Zmień i opisy aukcji w aukcjach Allegro. Opcja ta spowoduje że w aukcjach bez sprzedaży zostanie zmieniony szablon na aktualny.
- W aukcjach ze sprzedażą nie jest możliwa zmiana szablonu więc jedyną możliwością aby te aukcje miały nowy szablon to zamknięcie tych aukcji i wystawienie ponowne (jeśli jest to aukcja do wyczerpania zapasów) lub poczekanie na zakończenie aukcji (przy normalnych aukcjach). Aby zamknąć wszystkie aukcje ze sprzedażą żeby od razu zostały wystawione trzeba w Panelu produkty kliknąć Narzędzia \ Administracja \ Naprawiacze \ Zamknij aukcje ze sprzedażą (w celu ponownego wystawienia)


Poprzednia strona: Obsługa zamówień Kalix.Shop
Następna strona: Historia wersji